Akademia Coachingu
Opis
Studia na tym kierunku pozwalają zdobyć wszechstronną wiedzę oraz umiejętności, pozwalające pracować w roli COACH’a w niemal każdym miejscu pracy. Studia na tym kierunku są adresowane do wszystkich, którzy szkolą, zarządzają, kierują zespołami oraz tych którzy chcą poznać jedną z najskuteczniejszych form pracy nad zmianą w umiejętnościach np. pracowników, współpracowników, zarządzających.
Celem studiów jest udostępnienie słuchaczom pakietu nowoczesnych narzędzi, które pomogą zdefiniować ich własny potencjał i możliwe ścieżki rozwoju, a także obalą mity funkcjonujące we współczesnej teorii oraz praktyce zarządzania.
Zrealizowano 2 edycje
Tryb: 3 semestry
Cena za semestr: 2500 zł. Istnieje możliwość płatności za studia w 6 ratach.
Po zakończeniu studiów Adepci pozostają objęci 6-miesięczną superwizją z Hubertem Teichertem lub innym wybranym coachem.
Program studiów:
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
BACKGROUND WIEDZOWY (100 godz.) – SEMESTR I |
||
1 |
Trening kompetencji interpersonalnych coacha |
25 |
2 |
Psychologia osobowości, emocji i motywacji |
20 |
3 |
Wybrane zagadnienia psychologii klinicznej – toksyczne osobowości w biznesie |
10 |
4 |
Psychologia rozwojowa człowieka dorosłego – podejmowanie decyzji w życiu człowieka |
10 |
5 |
Coaching a inne formy pomocy psychologicznej – przegląd koncepcji |
10 |
6 |
Wybrane zagadnienia psychologii społecznej w procesie coachingu |
10 |
7 |
Filozofia w coachingu |
10 |
8 |
Indywidualne sesje coachingowe z każdym studentem |
5 |
Każdy z tych przedmiotów kończy się testem. Zaliczenie ich oraz 5 godzin indywidualnych spotkań coachingowych pozwala adeptom na rozpoczęcie kolejnego semestru. |
||
GARNITUR KOMPETENCYJNY COACHA zajęcia warsztatowe (130 godz.) – SEMESTR II |
||
9 |
Kontrakt, obserwacja, rozmowa i wywiad w coachingu |
10 |
10 |
Budowanie kontaktu interpersonalnego – inteligencja emocjonalna |
10 |
11 |
Opór w procesie coachingowym |
10 |
12 |
Komunikacja interpersonalna w pracy coacha. Koncepcja von Thun’a w procesie coachingu |
10 |
13 |
Skryptowa Analiza Transakcyjna w pracy coacha |
10 |
14 |
Neurolingwistyczne Programowanie (NLP) w coachingu |
10 |
15 |
Psychologia konfliktów interpersonalnych oraz organizacyjnych |
10 |
16 |
Zarządzanie kompetencjami |
10 |
17 |
Zmiana w życiu człowieka i biznesie |
10 |
18 |
Motywacja i automotywacja w pracy coacha |
10 |
19 |
Przywództwo i style kierowania w coachingu |
10 |
20 |
Strategie radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w coachingu |
10 |
21 |
Myślenie systemowe P. Senge’a |
10 |
Każdy z tych przedmiotów kończy się testem, zaliczenie pozwala adeptom na rozpoczęcie kolejnego semestru. |
||
METODOLOGIA COACHINGU (100 godz.) – SEMESTR III |
||
22 |
Przegląd stylów i modeli coachingu |
20 |
23 |
Model sesji coachingowej w oparciu o wybrane standardy oraz cechy osobowości coacha |
20 |
24 |
Techniki i narzędzia coachingu indywidualnego oraz zespołowego |
20 |
25 |
Projektowanie sesji coachingowej. Analiza przypadku. |
20 |
26 |
Superwizja – grupowa |
20 |
|
MODUŁ KOŃCZĄCY – przygotowanie do obrony pracy dyplomowej |
|
27 |
Seminarium dyplomowe, będące całościowym projektem indywidualnego procesu coachingowego |
4 |
W trakcie egzaminu dyplomowego adepci prezentują swoją pracę oraz nagranie z zarejestrowaną sesją coachingową. |
||
|
Razem godzin: |
334 |
Harmonogram zjazdów dla Akademii Coachingu – rok akademicki 2016/2017 I semestr *
I zjazd: 21-23.10.2016 r.
II zjazd: 26-27.11.2016 r.
III zjazd: 10-11.12.2016 r.
IV zjazd: 14-15.01.2017 r.
V zjazd: 28-29.01.2017 r.
Zaliczenie I semestru: 04.02.2017 r., godz. 9.30 – 12.30
* Terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom.